*

Sydämellinen separatisti Kuiskauksia vapaudesta

NATO-Suomi ja kuoleman enkelit

  • NATO-Suomi ja kuoleman enkelit

Kuten monet jo tietää, niin saan täydellisen primitiivireaktion aina kun isäntämaasopimus tulee puheeksi. Tosiasia nimittäin on, että Suomi on jo liitetty NATO:on - ja miten se on tehty? Täysin kaikkien lakien vastaisesti, jälleen kerran. Samalla tavalla kuin koko EU-rytäkkä on tehty perustuslakeja vessapaperina käyttäen.

Calle, Alex ja kumppanit. Te voititte tämän erän. Ilman mitään perusteita, ilman mitään riittävää kannatusta ja täysin kansan tahdon vastaisesti te onnistuitte liittämään Suomen NATO:on isäntämaasopimuksella, joka jättää Suomelle vähemmän liikkumatilaa kuin 1940-luvun sopimus Hitlerin Saksan kanssa.

Tähän on hyvin vähän lisättävää. Te poltitte perustuslain, te pyyhitte Suomen kansan mielipiteellä takalistoanne. Te veitte sopimuksen eduskunnan ohi. Te toimitte tasan niinkuin teidän paljon vihaamanne Vladimir Putin olisi toiminut.

Alex, Calle & Co. AB - kyllä me näimme ne pataässät, joita te vetelitte hihoista. Me tiedämme mitä te teitte ja tietäkää te se, että teidän rikoksenne ei mennyt ohi huomaamatta, eikä niitä tulla painamaan villaisella. Alex, Calle & Co. AB - vielä kana kynitään.

 

Kun ISIS tekee pommi-iskun Helsingin metroon  ja metron seiniltä keräillään mopilla suomalaisen työväenluokan sisäelimien fragmentteja, me tasan tarkkaan muistamme, ketä tästä on kiittäminen. Espanjassa näin kävi ja NATO-kiiman orgasmi päättyi hirvittävään veriseen tragediaan.

Jos te oikeasti onnistuitte agiteeraamaan Venäjän Suomea vastaan, teille, hyvät yhtiömiehet, on tukeva ja pysyvä sijoitus eturintaman juoksuhaudoissa.

Ja kun suomalaisia nuoria miehiä tuodaan ruumisarkuissa Irakista Suomeen, te, te olette tästä vastuussa. Te olette pian vastuussa suomalaisten kuolemasta. Nuorten, vahvojen, hyvien ja velvollisuudentuntoisten arvokkaiden nuorten  kuolemasta.

Suomalaisten äitien poikia. Suomalaisten isien poikia. Rakastettuja lapsia. Lapsia, joihin suomalainen yhteiskunta on investoinut satoja tuhansia euroja. Laatikoissa kotiin elämää vailla teidän seikkailupolitiikkanne takia.

Teidän tekonne tulee tappamaan suomalaisia. Tämä on totuus. Lakeja rikkojen, eduskuntaa halveksien, suomalaisia tykinruoaksi.

Minkälaisia ihmisiä te oikein olette? Oletteko te poliitikkoja ensinkään? Vaikuttaa nimittäin siltä, että kuoleman enkelin viitta pukisi teitä paljon paremmin.

 

Joitakin lähteitä:

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

8Suosittele

8 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (111 kommenttia)

Susanna Kaukinen

Tein kovasti töitä, että osaisin kirjoittaa tämä Usarin sääntöjen puitteissa. Toivottavasti onnistuin!

Käyttäjän auvorouvinen kuva
Auvo Rouvinen

Avoin kirje Puolustusvoimien komentajalle: Miten puolustaisitte Suomea, jos Venäjä iskee ennalta?
Entinen ulkoministeri Keijo Korhonen kirjoitti kenraali Jarmo Lindbergille.

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/avoin-kirj...

Keijo Korhonen: Suomen uusi Nato-sopimus on historian häpeätahra
Entinen ulkoministeri kutsuu Naton kanssa allekirjoitettua isäntämaapöytäkirjaa pitkäksi naulaksi itsenäisyyden ruumisarkkuun.

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/politiikka...

Susanna Kaukinen

Pelkäänpä, että Suomen ainoa toivo on se, että kansa äänestää maan pettäneen Kokoomuksen ja RKP:n historian sivuille tai sitten everstit ottavat maan haltuunsa kunnes kansalliselle edulle vihamieliset elementit on saatu vallasta.

Käyttäjän kirstityoton kuva
Kirsti Era

Kiitos Auvolle erittäin tärkeistä ja hyödyllisistä linkeistä. Laitetaanpa niitä aktiivisesti jakoon!

Käyttäjän majuripasi kuva
pasi majuri

Ei millään pahalla, mutta jos tavoitteesi on päästä eduskuntaan, on syytä aika kiireesti oppia esittäämän mielipide ja sille perusteita.

Kirjoituksesi lähinnä huvitti ja aiheutti enemmänkin myötähäpeää, mutta ei tuolla muutenkaan pitkälle pötkitä. Jos vastustat Naton isäntämaasopimusta, ensimmäisenä tsekkauslistassa voisi olla itse isäntämaasopimus, eli sinun tulee tietää, mistä puhut. Toiseksi kannattaisi tsekata käsitteet "velvollisuus" ja "oikeus" ennen kuin alat puhua Suomeen tuotavista ruumisarkuista. Isäntämaasopimuksen velvoittavuus kannattaa pitää erillään siitä, mihin esim. Suomella on tai Natolla on sopimuksen perusteella oikeus. Kun nämä käsitteet tulevat tutuiksi, voitkin jo miettiä, onko jollain osapuolella mahdollisuutta vaatia sopimuksen täytäntöönpanoa ja miten.

Stubb ja Hägglund ovat johtajina naurettavia ja heiltä puuttuu tärkein kyky, eli kyky johtaa joukkoja edestä. He ovat pelkkiä takarivin puhuvia päitä eivätkä etulinjan tekijämiehiä. Jos huomasit, he eivät laittaneet tikkua ristiin tuon isäntämaasopimuksen solmimisen kanssa vaan presidentti Niinistö. Kun Niinistö kävi viime elokuussa tsekkaamassa Putinin henkisen tilan, ja sen totesi, Ruotsin puolustusvastaavat ministerit kutsuttiin saman tien Niinistön luokse Kultarantaan. Kesti vain kaksi viikkoa, kun Suomi ja Ruotsi solmivat yhdessä kiireaikataululla isäntämaasopimuksen. Tuntemattomasta syystä Niinistölle tuli Putin tapaamisen jälkeen kova kiire, ja loppu onkin historiaa. Kun mätät Stubbia ja Haglundia tuosta sopimuksesta, kohde on aivan väärä. Heillä ei ole kykyä eikä kanttia tehdä päätöksiä näin merkittävistä sopimuksista. Isäntämaasopimus solmittiin, koska Venäjän uhka Suomelle arvioitiin todella merkittäväksi elokuussa 2014. Stubb ja Hägglund eivät uhkaa ole havainneet vieläkään, joten he ovat tässä asiassa ynnä muita.

ISIS-asiassa olet siinäkin väärässä. Suomi tulee jatkossakin olemaan Euroopan periferia, joten nuo ISIS-pellet eivät tänne asti tule varta vasten pommittelemaan meitä. Täällä riittää omasta takaa pellervoja, jotka kyllä pitävät satunnaisista ääliöiskuista huolen. Ja vaikka joku tänne peräpohjolaan eksyisikin, olen silti enemmän huolissani Venäjän aggressiivisuudesta ja tulevasta romahtamisesta kuin jonkun surkean kotiterroristin iskusta.

Itsenäisyyspuolueen kannattaakin enemmän miettiä, miten se vastaa pienien vihreiden miehien tuloon ja heidän tuhovoimansa eliminointiin kuin jonkun yksittäisen pomminheittäjän maahan saapumiseen. Venäjän armeija osaa arkuttaa suomalaisia vähän toiseen malliin kuin pari surkeaa "miten olen terroristi -käsikirjan" lukenutta.

Pekka Sandberg

Arvaas vain näkyykö Callea ja Alexia siinä vaiheessa,kyllä ovat jonkun anaalia n...a.

Susanna Kaukinen

Niin, mä kyllä toki uskon, että jos tämä sakki saa sodan syttymään he toki pakenevat paikalta.

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman

Olipa typerä viesti, toivottavasti edes olosi helpottui.

Susanna Kaukinen

Kyllä mä ymmärrän suomalaisten hyvien ystävien turhautumisen, kun maa petetään ihan huiskauksella. Vähemmästäkin pääsee ärräpää, ellei pahempikin.

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen

Välillä oikein toivon että Venäjä alkaisi todella painostamaan Suomea. Olisi kiva kuulla siitä panikoivien pienten porsaiden vinkunaa kuinka Natoon pitää liittyä ja suojaa saada ja kuinka itsekäs ja ahdasmielinen Nato on kun ei enää päästä liittymään.

Faktahan on nyt kuitenkin se että Suomi on jo liittoutunut niin poliittisesti kuin tietyllä tavalla jopa sotilaallisesti, mutta olemme sotilaallisesti liittyneet elimeen jolla ei ole sotilaallista voimaa muuten kuin Naton kautta. Suomen tilanne on siis totaalisen paska. Olemme Lissabonin sopimuksella, jonka faktuaalinen painoarvo on siis nolla sitoutuneet Euroopan yhteiseen puolustukseen, mutta Natoon kuulumattomina emme voi itse saada käytännössä mitään tukea.

Susanna Kaukinen

"olemme sotilaallisesti liittyneet elimeen"

Tuo tuolta nousee mielestäni erittäin vahvasti esiin.

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen

Jep, ja tuo elin on varsin kyvytön elin... valitettavasti.

Tiedän Susanna että olemme asiasta eri mieltä mutta tuskin sinäkään voit kiistää etteikö tällä hetkellä Venäjä luokittelisi meitä sotilaallisesti liittoutuneeksi, toki ystävälliseksi maaksi. Valitettava fakta vain on se että Pietari on tuossa vieressä ja se on seikka mikä meidät Natoon pakottaa.

ps. oltiin muuten viikko sitten vierekkäisissä pöydissä Cotossa - en vain viitsinyt hihkaista kun olin seurueen mukana :D

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #24

Suomi ei voi liittoutua USA:n kanssa. USA tappaa lapsia. USA murhaa äitejä. USA on saatanan lähin inkarnaatio maan päällä. Se on asia yksi.

Asia kaksi on se, että Suomella ei ole Venäjän kanssa ongelmaa, ellei Carl Alexander tee sitä. Sitä ei ole. Sitä ei tule. Edes Venäjän kilipäädoktrinistit - kansallisbolshevikit - eivät halua ottaa Suomea aseellisesti. He ajattelevat, että annetaan Suomelle Karjala (joka on hankala) ja sen kautta tehdään keitos, jossa Suomea voi kevyesti suunnata.

Siis: Venäjällä ei ole pienintäkään aikomusta hyökätä Suomeen, edes kilipääkansallisvenäläisille. Koko juttu on tyhjä pallo täynnä kuumaa ilmaa, jota Calle Alexander puhaltaa kansan pyrstöön.

~

Maailma on pieni, ehkä me väännetään paikallisessa näistä joskus, aika näyttää. :-)

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen Vastaus kommenttiin #28

Siinä olen kanssasi samaa mieltä ettei Venäjällä ole tällä hetkellä mitään intressiä hyökätä Suomeen. Sen verran ryssän ketkua on täällä jo kervennettu ja suomalaisella nokkeluudella huijattu.

Venäjän intressi kohdistuu Suomen maaperän sijaan Pietarin puolustamiseen ja that is the fucking big problem > näin pullollisen cavaa nauttineena (Mainos, siis aivan helevetin hyvää Castell Llord semi secoa jonka onnistuin pummimaan kaverilta työpalkkioina kun ei köyhällä ole muuten varaa :) )

Pietarin sijainti on se Suomen ongelma, historiasta tulevaisuuteen. Fakta on se että Venäjä tulee eskaloituvassa konfliktissa laajentamaan Pieterin turvallisuusvyöhykkeen ulottumaan 400 km Pietarista (S-400 kantama). Ja Venäjä tekee sen ennen kuin konflikti eskaloituu Naton kanssa sotilaalliseksi.

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #60

Joo, kiitos suosituksesta, mutta olen ihan pärjännyt tänään Gin Tonicilla tämän illan tarkastettuani, että tuote on suomalainen.

Pietari on toki Venäjälle ongelma, mutta jos Suomi tekee sen mitä pitää, eli on *puolueeton*, niin venäläiset nukkuu hyvin. USA ulos Suomesta, koska se on Suomen etu.

Nyt annettu USA:n läpikulkuoikeus on melkein sama kuin ilmottaisi, että Pietari on kohta USA:n ja ei ole ihme, että Venäjän veli vihastuu.

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen Vastaus kommenttiin #64

Tämä on se erottava tekijä, minä en luota siihen että veli venäläinen luottaa Suomen puolueettomuuteen, varsinkaan koska emme ole enää puolueeton.

"Puolueettomana" olemme ensi-iskun maa - liittoutuneena Suomen ainoa todennäköinen vihollinen joutuu hajoittamaan voimansa.

Markku Laaksonen Vastaus kommenttiin #60

Suomi ei ole Pietarin uhka, ollut koskaan, sen Venäjä tietää, uhkaa koetaan myös etelästä Viron suunnalta, Nato-raja on Ivangorodissa, Narvassa n 150 km päässä, puumattakaan muista.

Martti Kauppila Vastaus kommenttiin #28

Onhn se Venäjä tänne ennenkin hyökännyt. Miksi siis se yhtäkkiä lopettaisi hyökkäilyn Suomeen, kun tiedämme, että se on 2000-luvulla hyökännyt kahteen sen natottomaan naapuriin? Sinisilmäisyys on teidän NATO-vastustajien perisynti.

Susanna Kaukinen

Noin muuten sanoen, suomalaisille sanottiin ennen EU-farssiäänestystä: valitkaa joko EU tai NATO. Suomalaiset eivät halunneet NATO:A ja suomalaiset eivät edelleenkään halua NATO:a.

Suomessa on aina, joka ikisenä päivänä kaksi kertaa niin paljon väkeä, joka ei tahdo NATO:on kuin on sitä sakkia, joka tähän väkivaltakoneistoon haluaa sitoutua.

Silti Suomi on NATO:ssa. Demokratia ei ole Suomessa enää minkään arvoista. Vähemmistön eliitti tekee ihan mitä tykkää, vaikka sen seurauksena olisi suomalaisuhreja.

Me elämme diktatuurissa.

Käyttäjän MarkkuPerttula kuva
Markku Perttula

Kohta tullee sinkkiarkkuja Irakista. Olemme automaattisesti Irakissa sodan osapuoli, kuten olemme Afganistanissakin.

Susanna Kaukinen

Sitä minä pelkään. Kyllä tää mamma itkee, kun omat pojat tulee kilven päällä kotiin - JA MINKÄ TAKIA ???

Käyttäjän MarkkuPerttula kuva
Markku Perttula

Siksi, että Usaa ja korporaatiokapitalismia sokeasti ihaileva eliittimme saisi pointseja Herroiltaan.

Susanna Kaukinen

Tästä on ihan puhtaasti kyse. Nää kaverit on kiinnostuneempia omasta tilistään kuin suomalaisten hengistä.

Käyttäjän auvorouvinen kuva
Auvo Rouvinen

sit mä nauran kaksinkerroin kun usa taas kerran takkinsa kääntää, alkaa isis ja taleban joukkoja ydinaseilla aseistaa.

joku kusee pahasti housuihinsa kun alkaa fox syytää ympäri vuorokauden: suomalais roistot miehittävät irakia ja afganistania, sankari armeija iskee ohjuksin takaisin. vihollisen päämaja helsingissä raunioina, demokratia voittaa.

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen Vastaus kommenttiin #14

Edes noin perverissä edes minä en pysty kehittämään ja se on jo paljon.
Nöyrä kumarrus Auvon luovalle mielelle

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #33

Joo, ehkä tuli pitkä kiekko. :-)

Susanna Kaukinen

Ulkoministeri Korhonen on kirjoittanut näköjään toisenkin ukaasin aiheesta.

Avoin kirje Puolustusvoimien komentajalle: Miten puolustaisitte Suomea, jos Venäjä iskee ennalta?

=> http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/avoin-kirj...

Käyttäjän MarkkuPerttula kuva
Markku Perttula
Susanna Kaukinen

No jos Venäjä iskee ennalta, niin siitä on kiittäminen tasan Alexia ja Callea. Totta hitossa Venäjää pelottaa se, että uusi NATO-maa tuli naapuriin - 1360 km lisää uhkapintaa !!!

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen Vastaus kommenttiin #17

Pelottiko Venäjää 39? Sillonhan ne olivat vielä parhaita kavereita Aatun kanssa keskenään.

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #30

Tohon voi vaan sanoa, että oi niitä aikoja, kun euroopalla oli oma armeija, eikä me oltu vaan lantaa lahtarien saappaiden pohjassa.

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen Vastaus kommenttiin #39

Jep. Toki se nyt vaan pitää muistaa että silloinen EU-armeija joka toki ei ollut "lahtariarmeija" vaan ihan jotain muuta - edustaen pohjimmiltaan marxilaisia oppeja joissa kehoitettiin tuhoamaan kehittymättömät rodut.

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen

Aina - ja sotaa julistamatta...

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #29

Eihän USA koskaan edes nykyään juur sodi. Se vaan harrastaa interventioita. ;-)

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen Vastaus kommenttiin #41

Jenkkien hyväpuoli on siinä että ne kyllä vetäytyy miehittämästään maasta ja muodostaa sinne uuden hallinnon ja antaa sen jälkeen maan kehittyä joko samaan paskaan tai johonkin muuhun. Venäjä ei operoi (tänä päivänä) globaalisti mutta pitää sen minkä ottaa.

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #63

Hei, eikö ole näin, että USA ja Venäjä joutais kuriin. USA ulos euroopasta ja Venäjälle selväksi se, että tänne ei tarvii tulla. Musta näin nyt ensin, mietitään sitte.

Suomi toki itsenäisenä, meillä sentään on armeija. Ainoa sairaus tässä maassa on Calle Alexander ja ne voi lähettää lautalle Stokikseen.

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen Vastaus kommenttiin #68

Älä ny Callea manaa alimpaan helvettiin, toki sveduna se hoitaa asioita sveskasprokigan asiat etusijalla, mutta on se sentään niitä harvoja ministereitä jotka ei Venäjälle kumarra, eikä pyllistä ruotsalisella tyylillä vaan sanoo niin kuin asiat on. Kravatteineen päivineen.

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #78

Kyl mä manaan. Mies huoras sotilaallisen itsenäisyyden - kansanvallan pohjan. Musta se on pahempi mies kuin Mao tai Stalin.

Susanna Kaukinen

Valitettava tosiasia on, että Mao oli oikeassa sanoessaan, että demokratia kasvaa kiväärin piipusta. Tämä tarkoittaa sitä, ettei eurooppaa voi olla ilman yhteistä armeijaa, joka on riippumaton muiden valtojen oikuista.

Euroopan olisi aika nostaa oma häntänsä ja lopettaa siirtomaakäytös USA:n vasallina.

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen

Tässä olemme samaa mieltä, mutta fakta on se että tällä hetkellä Euroopan puolustus, vaikka se toimisi itsenäänkin - perustuu Natoon joka puolestaan perustuu USA:n aseteknologiseen ylivoimaan.

Muut Euroopan maat vain eivät näe USA:ta sellaisena sotilaallisena peikkona kuin YYA suomalaiset joten heillä ei ole mitään intressiä karkoittaa Natosta sen tärkeintä yksittäistä pelaajaa.

Susanna Kaukinen

Eurooppa on miehitetty USA:n toimesta. Kun me hävisimme toisen maailmansodan, liittoutuneet (pankkiiri-bolsheviikki -akseli) miehittivät euroopan. Asia yksi tämän mantereen kaapissa olevista ongelmista on USA:n armeijat eurooppalaisten valtioiden maalla.

USA tai Venäjä - asia on sama - EU on täydellinen vitsi ellei näitä vieraiden valtojen voimia osata toimittaa kotiin.

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen Vastaus kommenttiin #34

Kyllä ne osataan, mutta kun ei haluta eikä ole tarvetta... That is the "problem"

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #48

Noh, se on totta, että euroopan valtionjohdossa on liikaa angloamerikkalaista kulttuurisairautta. Asia ei siitä toki muutu, mutta töitä on tehtävänä.

Cenita Sajaniemi

Vaikea ymmärtää mikä hätä tuolla pikku-Kallella on saada Suomen asiat sekaisin.
Syksyllä kirjoitettiin isäntamaasopimus. Kenen luvalla?

Susanna Kaukinen

Niin, se meni eduskunnan ohi, vaikka antoi USA:lle oikeuden tuoda joukkoja ja komentaa Suomen armeijaa.

Kenen luvalla on suuri kysymys nyt!

Cenita Sajaniemi

Tuosta taidettiin uutisoida vain kerran. luulin, että vain minä olen hämmästynyt.
Pitäisikö pikku-Kalle laittaa lukkojen taakse?

Miksi juttu painettiin villaisella.

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #20

En uskalla Usarissa kommentoida tuota tarkemmin, koska täällä on aika ankara sensuuri, mutta sanotaan näin, että Suomen lehdistön omistavat globalistioikeistoporvarit tekevät parhaansa tuhotakseen tämän maan.

Cenita Sajaniemi Vastaus kommenttiin #21

Kyllä, kyllä; tämän olen nähnyt ja jälki on sen mukainen.

Tietysti, olisi reilumpaa, jos esim. hallitus kertoisi suoraan tekevänsä työtä toisen maan puolesta, mutta suomalaisten laskuun.

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #23

Ehdottomasti näin. Olisi reilumpaa, että suomalainen oikeisto sanoisi, että me ajamme vain ylikansallisten kapitalistien asiaa ja olisi reilumpaa, että suomalainen vasemmisto sanoisi, että kyllä, me luulemme oikeiston kapitalistien ylikansallisia instituutioita sellaisiksi, jotka kommunistit voi kaapata ja siksi kannatamme niitä.

Olisi reilua sanoa, että vasen ja oikea molemmat toimivat Suomen kansaa vastaan.

Cenita Sajaniemi Vastaus kommenttiin #25

Niin, vasemmisto ja oikeisto ovat molemmat rkp:n asialla.... ja vuosi sitten Hbl kirjoitti Sipilän entisestä firmasta, jolla olisi ollut yhteyksiä NSA:an, ja tuolla kirjoituksella sulkivat Sipilän suun..... jos vaikka olisi aikonut joskus sanoa jotakin.... mitä päähän ehkä pälkähtää.... Tai nå, ei.

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #31

Siis Sipilä on NSA:n mies? Onko tuosta mitään materiaalia?

Cenita Sajaniemi Vastaus kommenttiin #44

Hbl n. vuosi sitten... koko sivun juttu. Samaan aikaan Sipilä sairasteli ja kertoi miettineensä, tuleeko takaisin politiikkaan.
En sanoisi että juu on NSA..... mutta miksi Hbl otti sen esille???
Tosin kyse on Sipilän "entisistä" firmoista.

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #49

Saatko sitä mistään linkkinä esiin, millään tapaa??

Cenita Sajaniemi Vastaus kommenttiin #57

Luin aikoinani nettilehdestä, mutta nyt etsiessäni HBL ja sipilää, niin tulee satamiljoonaa sontaa... en muista otsikkoa, mutta jos tärkeätä.... kas kukaan muu ei ole aiemmin kiinnostunut vaikka olen tyrkyttänyt .... voin mennä kirjastoon etsimään jutun.
Jos tiedät Sipilän firmojen nimiä... niin sillähän sen pitäisi tulla.
Nåå etsiskellään.

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #61

Jos saat sen jostain, niin kännykkäkuvaa tai skannaa, että saadaan miehen rikokset nettiin.

Cenita Sajaniemi Vastaus kommenttiin #65
Cenita Sajaniemi Vastaus kommenttiin #44

Susanna
ainakin yksi juttu löytyi.
Minne pistän?

Taisin keksiä keinon.... joten älä vaivaudu.

Cenita Sajaniemi Vastaus kommenttiin #32

Aivan kuin meillä olisi eduskunta, jossa hallitus, mutta sitten näyttää tapahtuvan siinä sivussa kaikenlaista.... pientä.

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #38

Suomi on edelleen putinistinen kekkosslovakia. Kahvoissa on vaan Calle ja Cai-Göran.

Cenita Sajaniemi Vastaus kommenttiin #52

Täytyyhän tähän väliin kirjoittaa jotakin mukavaa.
Molemmat pojat ovat muotitietoisia ja näyttäytyvät XS-XL

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #55

No siis jätkät on munkin makuun hieman turhan homoeroottisia ja mä sentään oon asunu 10 vuotta naisen kanssa.

Cenita Sajaniemi Vastaus kommenttiin #59
Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #32

Muistaakseni Calle-Nalle-Alex ei ole Suomen diktaattori ja siten oma lupa ei oikein pelaa?

Susanna Kaukinen

Kommentti reserviläiseltä:

"Itse kävin 2005 kertausharjoituksissa Norjassa Naton rauhankumppanuus hengessä... Ennen harjoitusta olin sitä mieltä että tottakai Natoon, mutta kummasti mieli muuttui kun näki touhua läheltä. Natosotilaista, paitsi ehkä norjalaisista ei ole edes retkeilemään talvella, saati sitten sotimaan. Tyhjä arpa koko Nato näillä leveyksillä."

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen

No ei ehkä tyhjä - mutta ei Naton sotilaista mihinkään täällä ole. Sen takia meillä pitääkin olla hyvin koulutettu ja varusustettu laaja asevelvollisuusarmeija lisättymä Natosta saatavalla ilma- ja amateraalituella.

Vastahan jenkit kävi täällä hakemassa oppia talvisodankäyntiin. Eihän ne perkeleet Vietmanissakaan pärjänneet, varsinkaan kun eivät saaneet edes sotia.

Susanna Kaukinen

Totuushan on se, että me emme tarvitse imperialistilahtareita mihinkään ja niillä koheloilla ei olisi edes voimaa valloittaa Suomea, ikinä. Miksi siis pelätä Venäjää?

Ja venäläiset on mukavia. Tehhään mielummin kauppaa ja juuan votkaa. Kaikki voittaa, paitsi jenkit, mut ketä niiden voitto kiinnostaa?

Ei ainakaan mua.

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen Vastaus kommenttiin #54

Se on se historian painolasti, ja valitettava totuus siitä että venäläinen sotilas toimii Suomessa helevetin paljon paremmin kuin amreikkalainen, tai aikoinaan ukrainalainen.

Juuaan vaan votkaa ja juuaan ryssä penkin alle, mikä vaatii kyllä perkeleen paljon votkaa ja tehdään kauppaa, mutta tehdään kauppaa samalla tavalla kuin Venäjä ja Norja tekee kauppaa.

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #69

Jotenkin musta tuntuu tän kommentin perusteella, että me ollaan enempi samaa kuin eri mieltä. :-)

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen Vastaus kommenttiin #71

Sama kolikko - kaksi eri puolta. Toinen katsoo itään, toinen länteen ja joskus, siis aivan joskus ja otollisiisa tilanteissa se kolikko pysyy pystyssä. Mutta minä itse en luottaisi itään enkä siihen tuuriin että kolikko pysyy pystyssä.

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #76

Kyllä sitä vielä Saksaan voisi luottaa pitkin hampain, mutta että USA:han? Ei ikinä.

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen Vastaus kommenttiin #82

Tavallaan samma här kuten Calle sanoisi. Mutta kun taas Saksa luottaa USA:han niin ollaan taas samassa solmussa. Ja kun Venäjään ei voi luottaa edes sen vertaa kuin USA:han eikä omillaan pärjäämiseen ole pitkän tähtäimen edellytyksiä niin valitse nyt siinä :D

Ville Laiho

Kuinka sekaisin ihmiset voi olla? Ethän ole ehdokkaana? Ethän?

Käyttäjän MarkkuPerttula kuva
Markku Perttula

Oletko sitä mieltä, että Keijo Korhonen on sekaisin?

Susanna Kaukinen

Niin, kyllä tämä blogi ihan tosiaan pohjautuu Suomen ulkoministerin blogiin.

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen Vastaus kommenttiin #47

Täsmennyksenä, siis perustuu Suomen ulkoministerinä aikoinaan palvelleen Korhosen blogiin. Ei Suomen ulkoministerin blogiin.

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #72

Haihtuuko se mua johonkin, että on ollut ulkoministeri?

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen Vastaus kommenttiin #77

Tavallaan haihtuu, se on työtehtävä - ei arvonimi, kuten pelkkä ministeri.
Tuskin sinä Sivan kassakkaan sanoisit Sivan kassaksi sen jälkeen kun hän on tehtävänsä vaihtanut toiseen. Toki voit viitata hänen aikaisempaan tehtävään mutta silloin tulisi mainita että entinen ulkoministeri.

Käyttäjän MarkkuPerttula kuva
Markku Perttula

Oletko sitä mieltä, että Keijo Korhonen on sekaisin?

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen

Kyllä, tai no ei ehkä sekaisin mutta vanhoissa harhoissa...

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #43

Harhat on NATO-päässä. Ei ne pysty meitä auttamaan, mutta pystyy meidät kyllä tapattamaan sodassa, joka ei kuulu meille.

Tässä eräs todistusaineiston osa:

=> https://pbs.twimg.com/media/B_hEXD7WEAAmo-4.png:large

Susanna Kaukinen

Nuppu, mikä sulla on nyt hätänä?

Vilho Juntunen

En voi hyväksyä tätä lausetta: "Te toimitte tasan niinkuin teidän paljon vihaamanne Vladimir Putin olisi toiminut." Vovan toimista tässä asiassa ei ole mitään tietoa joten lause on täysin asiaton ja ala-arvoinen.

Susanna Kaukinen

Olet oikeassa ja pyydän anteeksi.

Käyttäjän JouniM kuva
Jouni Minkkinen

Turha pyydellä anteeksi sillä Putinin toiminta on joissakin asioissa aika ennustettavaa - jos on munaa ennustaa.

Vilho käyttää Putinista ihan hellittelynimeä, mutta minulla on tarjota lisänimi Vladimir "valloittava" Putin. :)

Susanna Kaukinen Vastaus kommenttiin #73

Miehillä on munaa, naisilla munasarjat. Vaikuttaa, että tällä sektorilla naiset rulettaa.

Jouni, sanotaan näin: jos Putte tulee tänne, nin mä otan kivärin ja lähen sitä ampumaan, vaikka on sukupuoli väärä ja vähän jänteet jo vanhalla karatekalla paskana.

Tero Ylinen

Isänmaasopimus on mitätön siltä osin kuin se rikkoo perustuslakia ?

Perustuslaki
94 §
Kansainvälisten velvoitteiden ja niiden irtisanomisen hyväksyminen

Eduskunta hyväksyy sellaiset valtiosopimukset ja muut kansainväliset velvoitteet, jotka sisältävät lainsäädännön alaan kuuluvia määräyksiä tai ovat muutoin merkitykseltään huomattavia taikka vaativat perustuslain mukaan muusta syystä eduskunnan hyväksymisen. Eduskunnan hyväksyminen vaaditaan myös tällaisen velvoitteen irtisanomiseen.

107 §
Lakia alemmanasteisten säädösten soveltamisrajoitus

Jos asetuksen tai muun lakia alemmanasteisen säädöksen säännös on ristiriidassa perustuslain tai muun lain kanssa, sitä ei saa soveltaa tuomioistuimessa tai muussa viranomaisessa.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/199907...

Katson että se on automaattisesti mitätön siltä osin kuin se on Perustuslain tai muun lain vastainen. Kelpoisuus on puuttunut Suomea edustavalta taholta, joten se ei sido Suomea.

Esim. kaikilta osin kuin sopimus sisältää: "ovat muutoin merkitykseltään huomattavia" sopimuskohtia, niin ne kohdat ovat automaattisesti mitättömiä.

Susanna Kaukinen

Ehdottomasti on mitätön. Sillä ei ole mitään juridista oikeutusta.

Tero Ylinen

Tulkinnan pitäisi lähteä tästä:

Perustuslaki:
2 §

Julkisen vallan käytön tulee perustua lakiin. Kaikessa julkisessa toiminnassa on noudatettava tarkoin lakia.

- kaiken julkisen vallan käytön pitää lähteä perustuslaista. Pitää olla tietynlainen "katkeamaton valtakirja" perustuslaista lähtien. Nyt se on puuttunut.

Sopimusta tehtäessä Suomen edustajalta on puuttunut kelpoisuus. Edustajan kelpoisuus selviää Suomen perustuslaista. Koska kelpoisuus on puuttunut, sopimus on mitätön ( niiltä osin kuin se on perustuslain ja lain vastainen )

---------------------------------------------------

Kelpoisuuden ja toimivallan ero

Kelpoisuuden ja toimivallan ero liittyy niihin oikeusvaikutuksiin, joita seuraa jommankumman ylittämisesta. Oikeustoimi ei sido päämiestä, jos edustaja on sen tehdessään ylittänyt kelpoisuutensa; oikeustoimi on toisin sanoen pätemätön kaikkia kohtaan. Toimivallan ylittäminen siten, että edustaja pysyy kelpoisuutensa sisällä, on sen sijaan menettelyvirhe, jonka vaikutuksia arvoidaan erikseen sekä päämiehen ja sopimuskumppanin että päämiehen ja edustajan suhteessa. Päämiehen ja sopimuskumppanin välisen oikeustoimen pätevyyden arvioinnissa on ratkaisevaa sopimuskumppanin vilpitön mieli. Ellei sopimuskumppani tiennyt eikä hänen olisi pitänytkään tietää edustajan toimivallan ylittämisestä, sopimus sitoo päämiestä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Toimivalta_%28sopimus...

Lisää kelpoisuudesta:
Kelpoisuus (ruots. behörighet)[1] on sopimusoikeudellinen valtuutukseen liittyvä käsite, joka määrittää sen, kuinka laaja oikeus sitoumusten tekemiseen edustajalla on. Kelpoisuus määrittää toisin sanoen edustusvallan ulkorajan, ja se määräytyy valtuutuksen (kuten valtakirjan) sisällön tai ulkoisesti havaittavien tunnusmerkkien (kuten edustajan aseman) perusteella
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kelpoisuus_%28oikeust...

Ministerin kelpoisuus määräytyy perustuslain ja lain mukaan. Se on jokaisen nähtävillä lakikirjassa

Tero Ylinen

"Sillä ei ole mitään juridista oikeutusta."

Itse tulkitsen niin että saattaa sillä olla jotain juridista oikeutusta.

Se sitoo siltä osin kuin se ei ole perustuslain ja lain vastainen.

Mutta esim. mitään tämän vastaista ei siinä ole Suomea sitovasti:
"ovat muutoin merkitykseltään huomattavia ( Perustuslaki
94 § )

Joten kaikki sopimuksen kohdat, jotka ovat merkitykseltään huomattavia, ovat mitättömiä.

Käyttäjän heikkituhkanen kuva
Heikki Tuhkanen

Etteikö vaan taas olisi suomalaista ketkuilua? Risto Rytimäinen näennäissopimus, joka voidaan minä päivänä tahansa tilanteen niin vaatiessa todeta pätemättömäksi...?

Tero Ylinen Vastaus kommenttiin #93

Vaaralliset leikit Kokoomuksen ja RKP porukalla. Tekevät sopimuksia Natosta, vaikka ei ole kelpoisuutta, eikä sopimus edes sido Suomea.

Venäjää Nato sopimus ainakin ärsyttää.....

Georgiassa ja Ukrainassa on nähty, miten Venäjä suhtautuu Natoon.

Keijo Räävi

Isäntämaasopimus kuuluu isänmaallisten tekojen joukkoon eikä vastaavaa ole koettu Rytin tai Asekätkentäjutun jälkeen.

Susanna Kaukinen

Taitaa vaan olla maanpetturien kelkassa. Itkee ja parkuu kun petos paljastetaan.

Susanna Kaukinen

Mä menisin mielummin kiväärin eteen ja ottaisin kuulan silmää räpäyttämättä mielummin kuin nielisin tän. Ei oo ihan taidettu siis olla isänmaan asialla.

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen

" 1940-luvun sopimus Hitlerin kanssa"

Mihin tiettyyn sopimukseen blogisti viittaa ?

Susanna Kaukinen

Kauttakulkusopimukseen.

On sitten ihan toinen asia, että oli ikävää, että Suomi sai sodassa turpaan euroopan kanssa ja bolshevikit ja kilipääkapitalistit jäi kynnelle, koska niiden tekemä tuho on tuskallista katsoa.

Siitähän me oikeasti kärsitään.

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen

Suomella oli aivan samanlainen kauttakulkusopimus juuri samaan aikaan Stalinin ( Neuvostoliitto) kanssa.

Etkö ole tästä tietoinen ?

Susanna Kaukinen

Ihan vaan näin sivuhuomautukseni - voi ristus näitä usarin "poimintoja". Mun sokee isoäitä poimis parempaa asiaa kun nää kapitalistit ja mun mummon on kuollu.

Taisto Merilä

Ihmiskunnan helmiä sano. :)

ps. laitoin kommentin sen takia, että 100 näyttäs paremmalta kuin 99.

Arto Granlund

Keijo Korhonen joka on asunut vuosikymmeniä jenkeissä, Aritzonassa, elää edelleen Kekkosen aikaa jolloin oli ulkoministerinä. Ei vakavasti otettava mies, mutta suomettumisen aikoja takaisin kaipaleville, kuten Kaukiselle ja IPU:e varsin sopiva ihailun kohde.

Keijo Kontio

Ihan hassuloitahan te kaikki olette tai ehkä sitten minä. Tänä vuonna tulee kuluneeksi 200 vuotta kun herra Napoleon riisuttiin viimeisen kerran aseista ja vietiin kauas St.Helenan saarille viettämään loppuelämänsä. Maailman valtiasmaana riehui Isobritannia joka koki täyttymyksensä Kuningatar Voittoisan eli Viktorian aikakaudella ja jos britti hallinnon tukahduttamilta kansoilta mielipidettä kysyttäisiin paljon käytetyn Natsi ja fasisti etuliitteen sijasta puhuttaisiinkin täysin eläimellisistä Brittisioista. Mutta kun ei puhuta niin ei sitten puhuta. Vuonna 1815 syntyi maailmaan Otto Von Bismarck ,jonka nimi viimeisen kerran vilahtaa Englantilaislaivaston kohtaamisessa tapahtuneeseen Bismarck nimisen aluksen uppoamiseen 1941.
1850 - luvulla Tanska ,Saksa ,Ranska ,Isobritannia ,Venäjä , Ottomaanit ,Sardinia , Itävalta unkari vilahtelivat eri taisteluiden nimissä ja Yhdysvalloissakin käytiin jos jonkinmoisia sotia sisällisodasta lähtien puhumattakaan muista tuntemattomista alueista - Krimin sota on pakko mainita.
1880 - luvun molemmin puolin maailmaan syntyi mielenkiintoisia poikalapsia joilla kaikilla oli oma merkittävä osansa 1900 luvun historian kirjoituksessa
1800 - luvun lopulla harjoitettu Afrikan siirtomaapolitiikka on varsinkin Afrikkalaisesta näkökulmasta hyvin verrannollista tämän päivän EUn harjoittamaan politiikkaan - noh 1912 Euroopan teollistumisen ja vaurastumisen symboli Titanic painui merenpohjaan ja 1913 alkoi Palestiinassa Ottomaanien hallintoalueella tapahtua asioita jotka tunnetaan näinäkin päivinä nimellä lähi idän kriisi.
1914 todellinen matsi alkoi - The Great War jonka ansiosta mm. Suomi sai itsenäisyytensä -1917 vallankumouksia ja hässäkkää ja NATO liittyi sotaan ,eikun siis Jenkit .,,
1918 sota loppui - valtioiden pilkkoutumista nälänhätää, Espanjan tautia kuolema jatkoi niittämistään..
Lenin ,Stalin ,Mussoliini ,Hitler , Franço , Tojo , Mao , Einstein , Dalai Lama , Oppenheimer, Roosevelt , Truman , ja paljon muita tuttuja nimiä asteli lavalle..
1920-1953 ihmisiä katosi ... Paljon..
Tuli toinen erä ja pari kaikki sodat lopettavaa pommia...
Kommunismi levisi ja imperialismi levisi käsiin
kylmää sotaa apatheidia , juutalaisten paistamisen jälkeen oman valtion perustaminen ja sisukas näihin päiviin asti jatkunut puolustaminen ruotsin väestön kokoisella ihmismäärällä.
Tuli tv aikakausi ja tvsodat ja tv yleisö. Katsomofanien osuus on kasvannut 1800 luvun alle miljardista käsittämättömään 7, jotain miljardiin...
Vuonna 2013 paukahti 7 miljardia rikki
Näennäistä Rauhaa Euroopassa on kestänyt siis teoriassa vuodesta 1945 vuoteen 1992 asti
Kommunismin hajoamiseen tosin koko ajan jotain pientä hässäkkää on tuonakin aikana ollut käynnissä.

Keijo Kontio

Kolmas erä näyttäisi olemaan valmis alkamaan . Minskissä Helsigin olympiavuonna ja Sveitsin jalkapallon maailmanmestaruuskisojen aikaan syntyneet johtajat viime maailmansodan kärsineimmistä maista yrittivät jotain sopia kun taas jalkapallon emkisojen 2012 ja 2016 isäntämaiden pääjohtajat säestivät heitä omalla tavallaan ja isäntänä kesteille toimi viime jääkiekon maailmanmestaruuskisojen isäntämaan diktaattori, kisathan voitti Helsingin olympialaisten vuonna syntyneen maan edustaja. On myös hassua että viime maailmansotaan johtavan Natomaan johtaja rääkäisi ensimmäiset rääkäisynsä juurikin japanin pommittamalla saarella , sodan jonka lopetti lämpö ja säteilyase jonka teknologisen maanpäältä koetun räjähdysvoiman sai maailma juurikin todistaa tuon johtajan syntymän ensikuukausina 16 vuotta sodasta juurikin vuonna 1961.

Keijo Kontio

Siis kunnon jytkyn - ei mitään jätkänkynttilän suhinaa...

Käyttäjän Luntatupaan kuva
Pertti Väänänen

Professori Korhonen on jumittunut kylmänsodan aikaan.

Nykyisin ei tehdä massiivisia ohjusiskuja noin vain, vaan käydään ennemminkin hybridisotaa. Hybridisotaan voi kuulua myös tärkeiden kohteiden haltuunotto vihreiden miesten toimesta. Suomessa tälläinen kohde voisi olla Ahvenanmaa.

Käyttäjän TimoLustig kuva
Timo Lustig

Susanna Kaukisen ajatusmaailman voi tiivistää kolmeen kirjaimeen: VMP.

Käyttäjän TimoLustig kuva
Timo Lustig

Separatistit Ukrainassa ovat porukkaa, jotka Venäjän tuella sotivat Ukrainan laillista yhteiskuntajärjestystä vastaan. Heillä on tavoitteena Ukrainen liittäminen Venäjään. On oikein hyvä, että Susanna Kaukinen julkisesti tunnustaa olevansa separatisti. Tavoitteet ovat samat kuin kollegoilla Ukrainassa.

Toimituksen poiminnat